Köpvillkor
Information om beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till hej@dulo.se. Du måste vara 18 år eller ha målsmans godkännande vid beställning.
Information om priser
Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är exklusive moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Information om betalning
Du kan köpa tillgång till våra kurser genom att:
- betala en prenumerationsavgift i förväg på månadsbasis eller något annat återkommande intervall som du har fått information om före köpet eller
- betala i förskott för att få åtkomst till kursen under en viss tidsperiod (“förbetald period”).
Med undantag för förbetalda perioder kommer din betalning till Dulo att förnyas automatiskt i slutet av den tillämpliga prenumerationsperioden om du inte säger upp din betalda prenumeration innan den aktuella prenumerationsperioden tar slut. Anvisningar om uppsägning finns att del av HÄR. Kontakta vår kundsupport om du vill ha ytterligare hjälp. Uppsägningen träder i kraft dagen efter den sista dagen i den aktuella prenumerationsperioden.
Vi tillhandahåller inga återbetalningar eller krediter för några ofullständiga prenumerationsperioder utöver det som uttryckligen framställs i dessa villkor.
Faktura
Dessa villkor för faktura gäller mellan dig och denna butik när du handlar varor, biljetter eller tjänster och du valt att betala med faktura.
När du väljer att betala med faktura erbjuder vi dig möjligheten att betala 14 dagar från dess att vi skickat varorna eller biljetterna för leverans, eller från tillgängligt datum för tjänsterna eller digitalt material. Vi överlåter vårt krav på betalning för ditt köp till Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna kommer att skicka en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna, gå till klarna.se.
Kortbetalning
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Stripes och Klarnas kortbetalningslösning.
Ångerrätt
Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Du har en generell lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (exemeplvis livsmedel eller digital information) vid leverans. Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan. Ångerrätten gäller ej vid köp av varor som helt eller delvis innehåller digital information.
Reklamation
Meddela varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig på karl@dulo.se. När du har meddelat oss så skickar vi en förbetald returfraktsedal och anvisningar till dig. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Klara-Provet-Garanti
Vi tror starkt på vår tjänst och vi är säkra på att du med vår kurs kommer klara proven i yrkeskunnande. Därför erbjuder vi en garanti att du kommer klara kunskapsproven hos Trafikverket eller få hela kursavgiften tillbaka.
Förutsättningar för att ta del av garantin:
- Garantin är personlig och gäller endast den person som tecknat tjänsten.
- Du ska ha läst alla delar i utbildningen.
- Du ska ha gjort 5 godkända prov på varje delprov i utbildningen.
- Proven hos Trafikverket ska skrivas inom sex månader från att du köpt utbildningen hos dulo.se.
- Du måste kräva pengarna tillbaka inom sju dagar från att du skriver underkänt på ett prov.
- Garantin gäller bara kurser som köps direkt genom vår webbplats.
Återbetalning
Om du blir underkänd på ditt kunskapsprov och vill ansöka om pengarna tillbaka enligt garantin ska du följa stegen nedan:
- Skicka in dina resultat från kunskapsproven via vår chatt eller till karl@dulo.se
- Vi granskar ärendet och återkommer till dig så fort vi kan
- Återbetalningen görs genom samma metod som du använde
- Vi återbetalar pengarna till ditt konto inom fem bankdagar
Vi betalar tillbaka hela kursavgiften.
dulo.se förbehåller sig rätten att vägra återbetalning om det framkommer uppgifter som kan tyda på att villkoren inte följts eller att garantin på något annat sätt missbrukats. Eventuellt missbruk kommer att polisanmälas.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbsida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.
Vid köp av produkter som innehåller digital information ges tillgång till informationen genom användarkonto med inloggningsuppgifter till vår hemsida. Vi reserverar oss för utförande av underhåll av webbplatsen som vid kortare perioder kan ha viss inverkan på innehållet på webbplatsen. Vid köp av produkter som innehåller en digital del i form av övningsprov kan antalet prov eller frågor tillfälligt variera på grund av uppdateringar och ändringar. Till alla kurser ingår support via mail.
Force Majeure
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.
Integritetspolicy
Vilka uppgifter vi samlar in?
Vid registrering av ditt användarkonto ber vi om din e-post. Om du skapar ett användarkonto med Facebook, Google eller LinkedIn ger du oss rätt att samla in ovanstående uppgifter från dessa.
I samband med betalning genom vårt gränssnitt lämnar du uppgifter till någon av våra betalningsleverantörer. För dessa personuppgifter har Stripe och Klarna ett personuppgiftsansvar mot dig som användare.
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
När du använder vår tjänst sparar vi din interaktion med dulo.se. Vi gör detta för att kunna spara dina nuvarande framsteg, anpassa innehållet som passar dig bäst och för att du ska kunna starta upp tjänsten på samma ställe som du sist avslutade vid senaste session.
Hur använder vi personuppgifter?
Vi använder e-post för att skapa ett användarkonto så att du kan logga in samt spara och följa dina egna aktiviteter. Dessa personuppgifter är även nödvändiga för att kunna tillhandahålla och administrera din tjänst samt tillgodose vårt och ditt intresse av relevant information. Vi kan komma att använda information som genereras i användarprofilen i aggregerad form för att förbättra vår tjänst.
Hur länge sparar vi dina uppgifter?
Vi sparar dina uppgifter så länge som du har kvar ditt användarkonto hos oss, dock högst i tre år efter senaste aktivitet eller sex månader efter avregistrerat konto. Om lagen kräver det kan vi vara tvungna att spara personuppgifter under en längre tid, och vi kan även spara uppgifter om det krävs för att fullgöra vårt avtal mot dig.
Dina rättigheter
Du har flera rättigheter när det gäller de personuppgifter vi behandlar och du kan påverka din information som lagras hos oss. Du har rätt att:
- Begära ett registerutdrag på alla uppgifter vi har lagrat om dig.
- Begära att vi raderar eller rättar felaktig lagrad information.
- Begränsa och ha invändningar på hur vi behandlar dina uppgifter.
Du kan även läsa mer om dina rättigheter på Integritetsskyddsmyndighetens hemsida imy.se.
Cookies
Webbplatsen dulo.se använder cookies och liknande tekniker för att förbättra din upplevelse hos. Här förklarar vi hur vi använder cookies och vilka val du kan göra gällande cookies.
Vad är cookies?
En cookie är en liten textfil som lagras på din dator eller enhet (t.ex. smartphone eller läsplatta) och som innehåller information som gör det möjligt för webbplatsen att känna igen dig som användare.
Varför använder vi cookies?
Vi använder cookies för att tillhandahålla, förbättra och upprätthålla säkerheten av våra tjänster. Nedan kategoriserar vi våra cookies och deras användning.
Funktionella cookies
Funktionella cookies används för att spara dina inställningar och för att tillhandahålla dig vår tjänst. Tjänsten skulle inte fungera utan dessa cookies.
Säkerhetscookies
Säkerhetscookies används för att upptäcka bedrägerier och skydda dina uppgifter. Detta gör att vår tjänst och dina uppgifter behandlas på ett tryggare och säkrare sätt. Tjänsten skulle inte fungera utan dessa cookies.
Analyscookies
Analyscookies tillhandahåller statistisk information avseende din användning av vår tjänst. Vi behöver dessa cookies för att kunna utveckla tjänsten, t.ex. genom att förenkla dess användning. Vi använder oss utav Google Analytics.
Marknadsföringscookies
Marknadsföringscookies gör det möjligt för oss att anpassa din upplevelse på vår webbsida och i tredjepartsannonsering. Vi använder även en viss typ av marknadsföringscookies som gör det möjligt att visa dig annonser på andra webbsidor och i sociala nätverk baserat på din surfhistorik.
Hur kan du kontrollera vår användning av cookies?
Du kan återkalla ditt samtycke för marknadsföring och webbanalys genom att ändra dina inställningar för användningen och omfattningen av cookies i din webbläsare. Gå till inställningarna för din webbläsare eller enhet för att lära dig mer om hur du justerar inställningarna för cookies. Du kan tillexempel välja att blockera alla cookies, endast acceptera förstapartscookies, eller radera cookies när du stänger ner din webbläsare. Tänk på att vissa av våra tjänster kanske inte fungerar om du blockerar eller raderar cookies. För mer information om cookies kan du besöka aboutcookies.org, allaboutcookies.org eller pts.se.